Bert Reinders van de Sponsorcommissie aan het woord: “Onze sponsoren vormen de basis van de Admiraliteitsdagen in haar huidige vorm. Zonder dit fundament van betrokken bedrijven zou zo’n groot festival niet mogelijk zijn. We kunnen landelijk bekende artiesten op de podia presenteren, en alles is gratis toegankelijk. Giet dit geheel in de bijzondere omgeving van Dokkum en je hebt iets unieks in handen waar wij als organisatie enorm trots op mogen zijn.
We hebben sponsoren uit Dokkum en de regio die ons vanaf de eerste editie in 2011 trouw steunen. Elk jaar melden nieuwe bedrijven zich aan. Men wil deel uitmaken van het feest dat de Admiraliteitsdagen zijn en een bijdrage leveren. We krijgen in toenemende mate zelfs respons van bedrijven elders uit het land. Dat is echt een stevig compliment voor de organisatie. Men vindt het een prachtig meerdaags feest met een positieve uitstraling voor de hele regio, en bedrijven kunnen zichzelf goed profileren. Dit geldt voor onderlinge netwerkcontacten maar net zo goed voor nieuwe klantcontacten. Ook worden vaak introducés meegenomen naar het sponsordiner en de concerten op het water. Netwerken is dus een factor van formaat, maar vergeet ook de component ‘gezelligheid’ niet. Die speelt natuurlijk net zo’n grote rol.
Leuk is dat wij horen dat sponsoren vaak zelfs persoonlijk door klanten bedankt worden voor hun steun aan de Admiraliteitsdagen. Dit maritieme festival leeft gewoon binnen alle geledingen, een win-winsituatie voor iedereen. Onze 225 sponsoren zijn, naast de ruim 250 vrijwilligers en 60.000 bezoekers, ook een stukje goud van de Admiraliteitsdagen. Hulde!”